Jak přestat myslet?

Leden 14, 2016 Honey 2 komentáře

Úžasný nástroj jménem Mysl

V článku Přestaňte myslet jsem se snažila nastínit důležitost našich myšlenek, které dokáží tvořit a ovlivňovat náš život ve všech jeho aspektech. Zásadní otázkou zde zůstává – jak z negativního koktejlu myšlenek kolujícího nám v hlavě uniknout, jak se ho “zbavit”, jak se od něj odpoutat a jak teda do té hlavy natřískat ty pozitivní?

Spoustu lidí říká, že by si jen něco nalhávali, pokud by najednou začali uvažovat pozitivně. A mají pravdu. Zde opravdu nestačí jen věřit tomu a být mistrem sebeovládání. Stálo by nás to mnoho úsilí a výsledek by nebyl absolutně žádný. Jde o to vytvořit si pozitivní pocity v srdci. Protože srdce je zde hlavním komunikačním prostředkem ovlivňujícím energetické pole našeho života, ve kterém se vše odehrává. Proto uvědomění musí vycházet odtud, nikoli z hlavy. Podle amerického vědce Gregga Bradena je vibrační pole srdce až 5000krát silnější než energie myšlenky, čili mozku. Zjednodušeně můžeme říci, že hnací silou tedy není to, co si myslím, ale to, co cítím. Pravda je vždycky to, co cítíme, ne to, co nám říká mysl.

Myslet nemůžete v přítomnosti

Jak se tedy vrátíme ze své hlavy zpět do svého srdce? Uvědomme si, že myšlenky existují pouze v minulosti nebo v budoucnosti. Nikdy ne v přítomnosti. Každá myšlenka, kterou v hlavě máme, je většinou buď vzpomínka nebo hodnocení na základě vzpomínek, anebo předjímání budoucích událostí. Je to sice prapodivné, ale my nikdy nemůžeme myslet, pokud jsme tady a teď. To je právě náš klíč k pokladu štěstí – přítomný okamžik. Jak se do něj dostat?

Právě teď pravděpodobně někde sedíte. Zkuste se zhluboka nadechnout a pomalu vydechnout. A pak několikrát znovu. Soustřeďte veškerou svou pozornost jen na svůj dech. Zkuste zavřít oči. Vnímejte, jak se vám nos a hrudník rozšiřují při nádechu a zužují při výdechu. Zaměřte svou pozornost na své břicho – při vydechnutí jej úplně uvolněte. Dýchejte klidně dál a zaměřte pozornost na záda a zkuste je úplně uvolnit, stejně tak váš krk, uvolněte svaly v obličeji, paže, prsty, nohy a tak dále. Na každou část zaměřte svou maximální pozornost, jako by neexistovalo momentálně nic jiného. Pokud cítíte jemné mravenčení nebo třeba změny teploty v jednotlivých částech těla, skvělá práce! Nyní skutečně vnímáte své tělo. Uvolněte a prociťte postupně celé své tělo, jak jen to je možné.

Myslet nebo meditovat

Neulevilo se vám malinko? 🙂 Mysleli jste v tu chvíli na to, jak zvládnete zítřejší den nebo na to, jak bolestný byl včerejšek? Nemohli jste. Vaše mysl byla soustředěna v tomto okamžiku. Na malou chvíli jste se od ní odpoutali. Tohle byla malá demonstrace toho, jak lze přestat myslet. Stejnou činnost můžete provozovat kdykoli, kdy někde čekáte nebo když cestujete do práce, usínáte, při chůzi a dokonce při jakékoliv činnosti. To “tajemství” je soustředit se na každý svůj krok, na každý pohyb, na každý nádech a výdech. Skrze vědomé vnímání těla tedy můžeme vstoupit do přítomného okamžiku. To je podstatou meditace.

Pokud se zvládnete napojit na své tělo na několik minut, začnete vnímat úplně jiné pocity. Všechno z vás jakoby spadne. Cítíte se lehčí a svěžejší, máte čistou hlavu. Funguje to podobně jako procházka po pláži při východu slunce. Najednou se ve vás začnou rodit nepoznané pocity jako hluboká úcta k životu a k přírodě, vděčnost za svou existenci, zvláštní pocit lehkosti a radosti, podivná chuť se usmívat, hluboké dojetí a láskyplné pocity. Pokud tohle jednou zažijete, nakouknete do úplně jiné dimenze, ve které konečně začnete naplno žít…

S láskou držím palce

Honey

Štítky:,

2 Comments on “Jak přestat myslet?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

three × 2 =